theme wordpress
تشریفات ازدواجتشریفات جشن هاجشن عروسی

نکاتی برای انتخاب کارت عروسی

نکاتی برای انتخاب کارت عروسیReviewed by آزادوار on Oct 26Rating: ۴.۰نکاتی برای انتخاب کارت عروسیکارت دعوت عروسی، معمولا اولین چیزی است که مهمانان شما از مراسمتان می‌بینند و به خاطر می‌سپارند، بنابراین اگر موقع انتخاب کمی بیشتر وسواس به خرج دهید و از خلاقیت و سلیقه تان استفاده کنید، قطعا ضرر نمی‌کنید.

انتخاب کارت عروسی و رساندن آن به دست اطرافیان و آشنایان و دوستان به نوعی آخرین مرحله تدارکات عروسی محسوب می شود و البته زیباترین قسمت عروسی نیز هست چرا که عروس و داماد با شوق و ذوق کارت عروسی شان را به کسانی که دعوت کرده اند میدهند و دیگران را هم در شادی شان سهیم می کنند. انتخاب کارت عروسی بسیار مهم است چرا که به عنوان یک یادگاری نزد همه کسانی که دعوت شده اند باقی می ماند.کارت عروسی

 نکاتی در انتخاب کارت عروسی در ادامه این مطلب می توانید ببینید.
کارت دعوت عروسی، معمولا اولین چیزی است که مهمانان شما از مراسمتان می‌بینند و به خاطر می‌سپارند، بنابراین اگر موقع انتخاب کمی بیشتر وسواس به خرج دهید و از خلاقیت و سلیقه تان استفاده کنید، قطعا ضرر نمی‌کنید.

اگر می خواهید با فوت و فن خرید کارت عروسی آشنا شوید، با ما همراه شوید.

این روزها اگر گذرتان به مغازه‌های فروش کارت دعوت افتاده باشد، حتما با انواع اقسام کارت‌ها در رنگ‌ها و طرح‌ها و حتی جنس‌های مختلف روبرو شده‌اید که زمین تا آسمان با کارت‌های دعوت یکی دو دهه قبل فرق دارد. بچه‌ که بودیم کارت دعوت‌ها یا سفید بودند یا صورتی و گلبهی و چند خط شعر با حرف نستعلیق رویشان نوشته شده بود و اگر عروس و داماد خیلی سلیقه به خرج داده بودند، چند سانت تور و روبان هم به آن اضافه شده بود، اما امروز نه فقط می‌توانید دعوت نامه عروسی‌تان را روی چوب حک کنید و به دست مهمانانتان برسانید، بلکه با کمی صرف وقت و خلاقیت از چند متر پارچه هم می‌توانید به یک کارت دعوت زیبا و هیجان انگیز برسید. کارت دعوت عروسی، معمولا اولین چیزی است که مهمانان شما از مراسمتان می‌بینند و به خاطر می‌سپارند، بنابراین اگر موقع انتخاب کمی بیشتر وسواس به خرج دهید و از خلاقیت و سلیقه تان استفاده کنید، قطعا ضرر نمی‌کنید.

از کجا بخریم؟Wedding card shop

در تهران چند قدم مانده به میدان بهارستان، راسته بازار کارت‌های دعوت است. البته اگر پایه تهران‌گردی باشید حتما دیده‌اید که در میدان انقلاب، سر پل امیربهادر و… هم مغازه‌هایی از این دست پیدا می‌شود. اما نبض بازار کارت عروسی حوالی بهارستان می‌تپد. در این راسته ده‌ها مغازه وجود دارد که به صورت انحصاری در زمینه فروش کارت دعوت فعالیت می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید با سر زدن به چند تا از آنها، بیشتر مدل‌های جدید روز را ببینید و به کارت دلخواهتان برسید.

از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنیم؟

با یک سرچ ساده در دنیای مجازی به راحتی می‌توانید آدرس سایت‌های عرضه کننده کارت عروسی را در پایتخت و البته شهرهای بزرگی مثل مشهد، شیراز و اصفهان پیدا کنید. این سایت‌ها در اغلب موارد متعلق به فروشگاه‌های بزرگ هستند و عکس، جزییات مدل و قیمت کارت‌های مختلف را در طبقه‌بندی‌های گوناگون روی پایگاه‌ اینترنتی‌شان قرار داده‌اند. جستجو در این سایت‌ها شما را با مدل‌های مختلف طراحی کارت، شعرها یا متن‌هایی که روی کارت دعوت نوشته می‌شود و البته بسته‌بندی‌های متنوع آشنا می‌کند. بعضی از این سایت‌ها امکان خرید اینترنتی را هم برای مشتریانشان فراهم کرده‌اند، اما بهتر است دور این کار را قلم بکشید چون تجربه نشان داده که در مورد سفارش کارت عروسی ، نمی‌شود روی عکس کارت حساب کرد و بهتر است که عروس و داماد انتخابشان را از نزدیک ببینند تا بعد از چاپ شدن کارت، از نتیجه کار، شاخ درنیاورند!

کی خرید کنیم؟‌

جواب این سوال کاملا بستگی به زمان عروسی شما دارد. با این حال خوب است بدانید که مغازه‌ها معمولا دو بار در سال یعنی ۱۰ روز پس از اربعین و ۱۰ روز پس از پایان ماه مبارک رمضان، ویترین خود را به طور کامل عوض و از مدل های جدیدشان رونمایی می‌کنند. بنابراین حتی اگر زمان و مکان عروسی‌تان هنوز مشخص نشده، بد نیست همراه همسرتان سری به این راسته بزنید و مدل‌های مختلف را ببینید و احیانا نمونه‌ای انتخاب کنید تا وقتی که جزئیات مراسم مشخص شد، در مدت زمان کوتاه ه تری بتوانید کارت دعوتتان را سفارش دهید و دچار استرس نشوید.

چه مدلی انتخاب کنیم؟‌

انتخاب مدل کارت دعوت، به طور کامل بستگی به حال و هوای جشن و تم عروسی شما دارد. قرار است مراسم عروسی شما در فضایی باز باشد یا در سالن؟ کارت عروسی عروس و دامادی سنتی و پایبند رسوم هستید یا مدرن و امروزی که می‌خواهید به بخش‌های مختلف جشنتان کمی هم چاشنی شیطنت و خلاقیت اضافه کنید؟ هر چه قدر که ظاهر کارت به حال و هوای مراسم نزدیک تر باشد، نتیجه کار راضی‌کننده‌تر خواهد بود و بیشتر در ذهن مهمانانتان خواهد ماند. اگر مراسم عروسی‌تان رسمی و سنتی است، جملاتی با لحن طنز یا شوخی‌های جوانانه برای دعوت از مهمانان اصلا مناسب نیست.

روی کارت چه چیزی بنویسیم؟‌

قبل از اینکه زیر برگه سفارش کارت عروسی را امضا کنید، خوب به نوشته ‌هایی که قرار است روی آن چاپ شود و البته نوع فونت، اندازه و مدل آن فکر کنید. اگر از دوران نوجوانی شعر یا متن خوبی را برای چنین کاری کنار گذاشته‌اید یا اگر خودتان آدم صاحب ذوقی هستید و می‌توانید متن دعوت را شخصا بنویسید که خوش به حالتان، در غیر این صورت بد نیست جستجوی ساده‌ای در اینترنت بکنید یا از کارت‌های عروسی که قبلا از طرف اقوام و آشنایان دریافت کرده‌اید، الهام بگیرید. یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که نوشته‌های روی کارت درست مانند مدل آن، امری شخصی و سلیقه‌ای است اما اگر با حال و هوای مراسم جور نباشد، توی ذوق می‌زند و بی‌رودربایستی گاهی اوقات خنده دار می‌شود.

با چه فونتی بنویسیم؟‌

یک نوشته یا شعر زیبا و خواندنی اگر با فونت نامناسب نوشته شود، اصلا به دل نمی‌نشیند و شاید حتی خوانده هم نشود. برای اینکه از شکیل بودن فونتی که انتخاب کرده‌اید، مطمئن شوید، فونت کارت عروسی بهتر است یکبار متن مورد نظرتان را با فاصله‌های دلخواه در نرم افزار ورد word تایپ کنید، سپس این نوشته را پرینت بگیرید و آن را به نزدیکانتان نشان دهید. در نهایت اگر فونت انتخابی شما خوانا و زیبا بود همین نوشته را با خودتان به مغازه‌های فروش کارت دعوت ببرید و به فروشنده نشان دهید. البته اگر روی کارت یا آگهی‌های تبلیغاتی نوشته‌هایی با فونت خاص دیده‌اید که به دلتان نشسته و نمی‌دانید که برای نگارش آن از چه فونتی استفاده شده، همان آگهی را همراه خودتان داشته باشید. در نود درصد موارد فروشنگان کارت دعوت فونت را می شناسند و میتوانند سلیقه شما را تامین کنند. تا حد امکان سعی کنید از فونت‌های دم دستی مانند نازنین و میترا و … استفاده نکنید چون کارت دعوت عروسی شما، پاکت آبمیوه یا تراکت تبلیغاتی مطب یک پزشک نیست. البته لازم نیست از آن طرف بام هم بیفتید و از چنان حروفی استفاده کنید که اصلا قابل خواندن نباشند چون قرار است اطلاعات زمانی و مکانی مجلس شما دراین کارت درج شود. اگر مهمانان نتوانند نوشته‌های روی آن را بخوانند، یکی دو روز مانده به عروسی باید به ده ها تلفن پاسخ بدهید و تاریخ و آدرس محل برگزاری مراسم عروسی را برای مهمانانتان تکرار کنید. بهتر است هنگام انتخاب فونت نوشته‌های روی کارت دعوت، برای همه نوشته‌های از یک فونت خاص استفاده کنید. به کار بردن فونت‌های مختلف، یا برجسته کردن و کج کردن برخی از حروف یا نوشته‌ها، کارت دعوت را شلوغ می‌کند و نوعی بی نظمی را به ذهن بیننده القا خواهد کرد. البته این مساله در مورد آدرس و زمان عروسی صدق نمی‌کند و اتفاقا بهتر است که فونت این جزئیات، با فونت باقی نوشته‌ها متفاوت باشد.

 

شخصی سازی تا کجا؟

بدون شک، شخصی کردن کارت دعوت عروسی در ماندگار شدن آن نقش مهمی خواهد داشت. هر چه قدر این کارت به شخصیت و سلیقه شما نزدیک تر باشد، بیشتر به دل مهمانانتان می‌نشیند. کارت عروسی عجیب اما این شخصی سازی هم حد و مرزی دارد که فراتر رفتن از آن کل قضیه را زیر سوال می‌برد. در اینجا توصیه می کنیم که مهمانانتان را بر اساس دوری و نزدیکی شان به شما و همسرتان، به چند دسته تقسیم کنید؛ اگر می خواهید عکس اسپرتی از خود و همسرتان را داخل کارت قرار دهید، بهتر است این دعوت نامه را برای بزرگترهای فامیل، آشنایان و دوستان خانوادگی یا حتی رییس تان نفرستید یا اینکه یادداشت‌های بامزه‌تان را فقط داخل پاکتی قرار دهید که قرار است برای دوستانتان ارسال شود.

چقدر باید خرج کنیم؟

قیمت کارت دعوت عروسی بسته به مدل و جنس آن دارد. در حال حاضر کارت‌های خارجی که از ترکیه وارد می‌شوند و کارت‌های چوبی، گران‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند که هر عدد از آنها بیشتر از ۳هزار تومان برایتان آب می‌خورد در حالیکه کارت‌های ساده‌تر با کاغذ کاهی و مقواهای نازک ممکن است کمتر از ۵۰۰ تومان تمام شوند. در واقع می توان گفت قیمت کارت‌های عروسی در حال حاضر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان در نوسان است. اگر فکر می‌کنید، رقمی که روی فاکتور درج می‌شود از حاصل ضرب ساده تعداد کارت در قیمت یک عدد کارت به دست می‌آید، سخت در اشتباه هستید. مبلغ نهایی که شما باید بپردازید معادل قیمت کارت خام +قالب + طراحی و خطاطی + پاکت خواهد بود. اگر کارتتان نیاز به اصلاح داشته باشد یا بخواهید روی پاکت نوشته‌ای چاپ کنید، باید هزینه این دو مورد را نیز به رقم نهایی اضافه کنید. کارت سفارش داده شده،

چند روزه به دستتان می‌رسد؟

اگر کارت دعوت شما طرح خاصی نداشته باشد، معمولا سه روز بعد از ثبت سفارش آماده تحویل خواهد بود. در غیر این صورت باید چیزی حدود ۵ تا ۷ روز صبر کنید. یادتان باشد که نمونه کارتتان را حتما قبل ازچاپ نهایی چک کنید. شاید فروشنده کارت این مساله را به شما گوشزد نکند اما اگر اشکالی پیش بیاید این شما هستید که باید هزینه کارت، چاپ و البته چاپ مجدد را بپردازید. پس حتما در این مورد از فروشنده سوال کنید.

پست کنیم یا دستی ببریم؟

اگر فرصت کافی برای این کار دارید بهتر است که کارت دعوت بزرگترهای فامیل را شخصا به دستشان برسانید تا احترامشان حفظ شود و جایی برای گله و شکایت باقی نماند. کارت دعوت دوستان صمیمی ‌تان را می‌توانید به پست بسپارید و بعد از طریق اس ام اس یا ایمیل به آن اطلاع دهید که ظرف یک هفته کارت دعوت عروسی شما را دریافت خواهند کرد. اگر اقوامتان در شهرهای دیگری ساکن هستند، پست کردن کارت انتخاب مناسب‌تری است. البته باید این کار را با پست پیشتاز انجام دهید تا مطمئن باشید که به دستشان میرسد. از طرف دیگر برای کاهش هزینه پست بهتر است از پاکت اصلی کارت صرف نظر کنید و دعوت نامه را داخل یک پاکت معمولی بفرستید. نکات درگوشی:‌ اگر برایتان ممکن است کروکی محل برگزاری جشن را نیز داخل پاکت کارت دعوت قرار دهید تا مهمان‌هایتان برای پیدا کردن محل جشن به دردسر نیفتند و با تاخیر به سالن نرسند. موقع خرید و سفارش حتما نمونه‌ای از کارتی که دوست دارید یا مدل‌هایی که در اینترنت پیدا کرده‌اید همراه داشته باشید. اما به ۲ یا ۳ مدل بسنده کنید. در غیر این صورت فروشنده را حسابی گیج خواهید کرد. موقع کنترل کردن نمونه اولیه کارت پپیش از چاپ نهایی آن، با دقت زمان و مکان جشن را چک کنید و مطمئن شوید که تاریخ مورد نظرتان مصادف با همان روز هفته است که روی کارت نوشته اید. در مورد پر کردن کارت ها و نوشتن نام مهمانان روی پاکت وسواس داشته باشید! چون این مساله از نظر روانی بر ذهن مهمانان شما تاثیر خواهد داشت. اگر از بهارستان خرید کنید، فروشنده می‌تواند خطاطی را به شما معرفی کند که این کار را به نحو احسن برای شما انجام دهد.

برترین ها

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.